Monday, July 9, 2012

Kita Kawan Kan?

Aku ingat lagi first time jumpa kau, dalam hati aku 'wah,macam artis lah muka budak ni!'. Dan tidak aku nafikan masa tu memang aku suka kau sikit itupun sebab muka kau macam muka artis yang aku suka. Tak lama lepas tu aku dengar pulak yang kau dah kapel dengan kawan aku, aku tak rasa apa sangat pun time tu sebab aku tak kenal kau sangat.

Beberapa tahun lepas tu, aku telah diberikan peluang untuk kenal kau dengan lebih dekat. Tak sangka, pengalaman bersama dengan kau selama dua hari buat kita jadi rapat sampai sekarang. Semuanya bermula pada malam tu. Ntah macam mana, kita boleh berkerjasama tanpa ada sebarang halangan. Malam itu perangai aku agak gedik jadi maaf untuk itu. Kita sangat hebat dalam berkerjasama sampai aku rasa tak takut untuk menonjolkan diri aku buat kali pertamanya sehinggakan aku telah diberikan anugerah pada keesokan harinya. Aku nak berterima kasih untuk itu.

Kemudian, bermulalah sebuah persahabatan yang selama ini aku hanya boleh impikan. Hanya dalam masa dua tahun di sekolah, banyak sangat pengalaman yang dah aku lalui dengan kau. Dengan segala macam camping kita pergi, segala macam program yang kita handle buat aku lebih mengenali kau.

Kita pernah bergaduh. Kita pernah meninggikan suara antara satu sama lain. Tapi semua tu tak dapat menandingi dengan semua happy moment kita.

Kau sentiasa ada untuk aku. Setiap kali aku rasa macam nak menangis, kau sentiasa buat aku ketawa balik. Setiap kali aku nak meluahkan rasa beban di hati, kau selalu ada untuk tenangkan aku balik.

Aku tau, ramai yang cakap lelaki dan perempuan tak boleh jadi kawan baik sebab nanti samada korang saling mencintai atau salah seorang dari korang akan terluka. So far hubungan kau dengan aku okay je. Aku tak berani nak cakap lebih, let the time do their work. If it meant for us to be best friend for a long time then it is good. But if one day, you forgot about us,it is okay with me. Because I know when that time comes, you already be with her.

LET US CHEERS FOR THE MEMORIES OF US!! 
















THANK YOU MOHD FARID BIN MOHD YUSOF FOR BEING MY FRIEND!

No comments:

Post a Comment