Saturday, July 21, 2012

A Bundle Of Joy..







Nama : Ahmad Aqlan Bin Ahmad Syaiful.
Tarikh Lahir : 13.3.2012
Nama Panggilan : Aqlan, Alan, Amat, Lan-Lan.
Hobi Di Waktu Lapang : Siang tidur malam berjaga kacau mak dia nak pegi keje keesokan harinya.
Currently : Baru lepas belajar meniarap and asyik nak meniarap je. Tidur pun nak meniarap.

Sejak lahirnya Aqlan ni ke dunia, hidup kami semua jadi ceria sangat. Both family, family aku ngan family Kak Epa. Sebab Aqlan cucu pertama dalam both family ni. Boleh dikatakan, sesiapa yang keluar dari rumah, sama ada pergi kerja, sekolah atau pergi jalan-jalan, sampai je rumah mesti nak tengok Aqlan dulu. Cium-cium dia, dukung dia. Apa-apa je mesti Aqlan.

Aku ni adalah penjaga dia yang berbayar. Aku tak mintak pun, tapi dah orang nak bagi duit, siapa yang nak tolak kan. Habis je matrik memang aku dah niatkan dalam hati yang aku nak jaga Aqlan je. Abah aku ada suruh aku pergi kerja, tapi rasa tak sanggup pulak nak tinggalkan Aqlan kat rumah ngan mak aku je. *sebenarnya alasan sebab malas nak kerja.

Sejak jaga Aqlan ni baru aku nampak penat jerih mak aku jaga kitorang adik beradik masa kitorang kecik. Aku dah buat semuanya. Mandikan, tuam perut, pakai baju, susukan dia, jaga tengah malam sampai pukul lima sebab dia tak nak tido dan tak nak bagi dia kacau mak dia nak tido. Memang penatla. Kalau tak keje memang senangla, ni tengok kakap ipar aku ni, pagi pergi keje pukul 6, balik kul 8 malam. Penat woh! Nasib baik makan minum mak aku yang sediakan,kurang sikit penatnya.

Apa pun, akan datang sudah tentunya aku nak anak sendiri. Anak ni kan anugerah Tuhan. Insyaallah kalau diizinkan. Cuma harapan aku, aku dapat didik aku dengan baik.

TEPUK AMAI-AMAI, BELALANG KUPU-KUPU,
TEPUK AQLAN PANDAI, NANTI ACHIK UPAH SUSU.

No comments:

Post a Comment