Friday, July 19, 2013

Lumrah Manusia Sentiasa Tak Puas Hati Dengan Apa Yang Ada.

Alhamdulillah.
Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihi masih memberikan aku peluang untuk hidup dalam bulan penuh barakah ini.
Tapi benarkah aku betul-betul mensyukuri nikmat Allah ni? Sudah cukupkah amal ibadatku selama ni?

Allahu.

Hari ni aku dapat result exam.
Yup..
Aku kecewa dengan result aku sendiri.
Mungkin result aku tak de la teruk mana pun.
But that is bad enough for me.

Benar, aku sangat busy sem ni dengan semua program yang aku masuk.
Tapi itu tidak boleh jadi alasan yang utama.

Mungkin aku perlu tengok balik niat aku belajar selama ni.
Tengok balik niat aku berprogram.

Ya Allah, berikan aku kekuatan.
Kekuatan dalam meneruskan pengajian ku.
Kekuatan dalam meningkatkan usaha ku.
Dan juga kekuatan dalam mencari redha mu Ya Allah.

ALLAHUAKBAR!


No comments:

Post a Comment