Friday, January 25, 2013

Aqlan vs Brownie


First of all, let me introduce Aqlan, the love of my life.

Intan payung emas pisang jantung Achik ni!

Isn't he ADORABLE!
Okay, lets meet Aqlan's new rival, Brownie.
Susahnya nak webcam ngan Brownie ni.

Okay sejak pemergiaan aku ke Sabah ni, dan pada masa yang sama yop dah pindah rumah, family aku ambil Brownie as our pet. 

Kalau sebelum aku pergi Sabah, pagi petang siang malam aku adalah berkenaan Aqlan. Aku bagi dia makan, minum susu, mandikan dia, pakaikan baju dia,tukar pampers dia, senang cerita semualah.
Tapi sejak dah ada Brownie, aktiviti aku dah bertukar. Lepas je solat Subuh, aku akan cepat-cepat turun bawah untuk bagi Brownie makan dan lepaskan dia dari sangkar dia, aku akan pastikan dia sentiasa ada kat dalam sangkar dia kalau dah malam. I treat Brownie like I treat  Aqlan.

I love them both. But at the end of the day, nobody can take place of Aqlan in my heart. He is my first love. And I miss the day I take care of him.

Haish, dah balik Sungai Buloh pun tak boleh jumpa Aqlan hari-hari.  >_<

No comments:

Post a Comment