Sunday, September 12, 2010

raya...cucu opah hindun punya style...


-yer..aku tau gambar ni x lawa..so what..hahaha...-


alhamdulillah..tahun ni dapat lagi beraya kat kampung kesayanganku di Perak(belah mak)...
aku nak cter sikit pasal tahun lepas...
pada raya pertama tahun lepas,korang sume maybe sibuk gi kutip duit raya kat rumah-rumah sedara korang atau sibuk melayan tetamu yg dtg bertandang kat umah korang..tp aku ngan sepupu sepapat aku plak sibuk menyiapkan barang hantaran utk abg aku tunang..sampai tetamu dtg kteorg halau gi dapur sbb kat ruang tamu penuh ngan barang hantaran..pastu sempat lg pusing tapah cari barang tambahan untuk hantaran.raya kedua,sebanyak lima buah kereta bertolak ke kuala kangsar utk menjalankan majlis pertunangan abg sulung aku yang kteorg panggil yop epul...kteorg x de pun agenda-agenda pergi kutip duit raya ni...

tahun ni plak,x de lg majlis pertunangan utk abg aku yg second tu..sbbnya dia blum dpt green light dr bpk aku..bpk aku suh dia kumpul duit banyak-banyak bg kat bapak aku..hehehe..sian angah..raya pertama ari tu,lepas jer solat raya,kteorg bertolak ke tapah.sampai sana,x de benda nak wat,so aku buat-buat rajin baca buku sejarah..pastu ada gak aku mengajar sikit adik sedara aku matematik.

raya kedua pun duduk umah je...maybe sbb adik beradik opah aku ramai yg dah x de,so opah aku pun mcm tawar hati nak bejalan raya.x pe lah..ari tu,keje aku ngan sepupu sepapat aku:-
  • kemas rumah,sapu sampah..
  • makan..
  • tgk tv..
  • isi kuih..
  • makan lagi..
  • isi kuih balik...
  • tidur...
  • tunggu tetamu dtg tp x de sape pun dtg...
lebih kurang mcm tu je lar dr pagi sampai ke petang aktiviti kteorg..family aku nak balik dah petang tu,tp disebabkan poksu aku x sampai lg,balik la esok arinya..disebabkan petang tu terasa mcm panas gler,angah aku n abg sedara aku pun gi la ngait nyior kat belakang rumah...nak dptkan air..pergh..mmg terbaiklah dpt minum air nyior segar..pastu angah aku gi blanja ais cream..adik aku plak gi tesco beli sahiba n main la kteorg ramai-ramai utk menghiburkan ati..walaupun kteorg x gi berjalan raya mcm korang n x dpt nak kutip duit raya,tp kteorg still seronok spent time sama-sama...



-yeah yop ecai..kait jgn x kait-





-ini jadinya kalo anak dara nak wat keje anak jantan-

-dulu-dulu kat sini la teman main mak-mak ngan sepupu teman.tp skunk ni dah x gi jenguk pun selaso ni.ate teman dah beso,dah x de nak main mak-mak lagi-


-cucu-cucu opah hindun belajar mengeja-

No comments:

Post a Comment