Saturday, October 9, 2010

cara aku membuang masa...

hehehe...mcm yg korang baca kat tajuk,aku ni ske membuang masa ngan wat benda2 yg x berapa nak berfaedah...tp x semua yang x berfaedah...so mari kte sama2 count down 10 cara aku membuang masa aku...

10.cake..yum..yum...
-cupcake,chocolate cake,muffin, u name it..sume tu aku bleh makan..hehehe..aku pun bleh masak cake2 ni..tapi aku ni x de la pandai nak masak cake yg mcm kat secrete recipe tu..cake yg simple2 pandai la..tu pun kene rujuk resepi..takut terlupa..nak kata sedap tu pun aku x tau la..ble bg kat geng aku,diorang kata sedap..ntah la..diorang nak ambik ati aku jer kot..apa pun aku tetap akan trus memperbaiki skill memasak kek aku sbb tu jer yg aku pandai masak..kalo nak masak benda lain tu jgn arapla aku tau..huhuhu...

9.zzzz.....
-ok...nak kata aku ni suke tido sgt tu pun x de la..tp ble dah dapat landing kat atas katil aku tu,mmg mata senang nak terlelap...kadang2 sampai terlepas waktu solat...tapi aku ni bukan jenis yang tido tengah hari..tu bukan masa aku tido..kadang2 jer bile dah penat sgt aku tdo la..

8.hoh..buku....
-aku ngaku aku malas baca buku skola..tp aku suka membaca..kebanyakannya novel n magazine..kalo rajin ckit baca la paper..n novel tu tidak hanya novel cinta aku baca..kadang2 baca gak novel2 tentang agama ni...nak menambahkan ilmu lah katakan...

7.texting,calling,chatting,talking...
-yes..seperti yg anda semua tahu saya ni banyak cakap..saya suke cakap sampai saya x tau bile saya patut berhenti bercakap...kadang2 kat umah ni selalu kene marah ngan mak aku sbb x abis2 ngan phone..nak wat mcm mana,dah ada orang mesej plak..kadang2 aku ngah ckp dlm tepon pun dia bising..aku pun pelik..nak kata aku selalu gayut x gak..jarang sekali aku pegang tepon umah tu...haish..

6.game...
-game adalah salah satu cara aku menghiburkan hati aku...aku x main game dota sbb aku x paham mcm mana nak main..aku main game psp adik aku jer...game bodoh2 jer...kat pc ni plak game world of goo n plant vs zombie la yg aku slalu main..game perang2 ni x pandai..lagi satu yg aku minat game kereta..dapat main kat ipad,pergh,best giler...mcm x nak lepas jer ipad tu..

5.a picture can tell a thousand stories...
-dulu2...masa aku muda2 dulu(hehehe) aku x berapa nak suke org tangkap gambar aku..sbbnya aku tau gambar tu will turn out very ugly...tapi bila dah masuk tingkatan 5 ni,aku suke giler tangkap gambar ngan geng2 aku..ada satu black book ni aku jadikan aku punya album..aku gak terpengaruh ngan budak2 yg ada dslr ni..diorang buat aku lagi bertambah minat ngan photography..terutamanya sir shariman..lagi satu aku suka edit gambar...

4.facebooking...
-yay..aku penah deactivate aku nyer account banyak kali..ada beberapa sbb tertentu kenapa aku wat mcm tu..tp seyesly,temptation ...aku x bleh bertahan...melalui facebook gak la yg membawa aku ke hobi aku no 3..

3.blogging n tumblring
-dua2 site ni gunakan konsep yg sama iaitu tempat korang leh luahkan segala kemahiran yang ada dlm diri korang..sama ada korang pandai berpuitis atau bercerita atau korang nak tunjuk bakat korang dlm bidang photography..sume boleh dilakukan di kedua2 site ini..aku enjoy baca blog/tumblr org..tu lah yg membuatkan aku terdorong untuk mengcreate satu account utk aku...

2.day dreaming
-yeah..apalah anak dara ni suke berangan..nanti x de sape yang nak kalo asyik berangan..hehehe..kadang2 aku pun x sedar bile masa aku berangan..tau2 jer mak aku dah menjerit kat aku..aku tengok tv pun mak aku kata aku berangan..tempat yang paling aku suke berangan kat dlm bilik aku..aku suka baring atas katil n tgk awan
/bintang...huhuhu..mcm2 bermain difikiran aku time tu..

1.music always made my days...
-aku seorang penggemar music..aku layan RnB,aku layan nasyid,aku layan rock kapak..mana lagu sedap aku layan la...ada beberapa type music aku x berapa nak suke..tiap2 pagi masa nak bersiap gi skola,aku mesti bukak radio..balik skola bukak radio..nak tdo pun bukak radio..kalo x nak bisingpasang mp3...kalo stress sikit aku akan nyanyi skali..aku suke berlagak yang kononnya suara aku sedap..aku bosan aku nyanyi..ngah lipat kain aku nyanyi..boleh dikatakan hidup aku x lengkap tanpa music...

ada banyak lagi benda yang aku selalu buat..tapi ni adalah yg berada teratas skali...
sekian saja post aku kali ni yang sangat lah boring..argh..wth...

No comments:

Post a Comment